torsdag 26 augusti 2010

Bokcirkeln i P1

Är du som jag och uppskattar böcker? Då vill jag tipsa dig om en programserie i Sveriges Radio P1 som heter Bokcirkeln. Där läser några personer en bok var för sig som de sedan diskuterar en gång i veckan. Tack för tipset Johanna Wistrand på Multimanus som twittrade ut att hon lyssnade till programmet.

Som bokläsare sedan jag lärde mig läsa, blev jag nyfiken och har nu hört hela serien om Cora Sandels 'Alberte'. Många böcker finns i min bokhylla som ni ser, men inte 'Alberte'. Ännu.
För när jag googlade på Alberte hittade jag Åsa Beckmans artikel i DN om hur böckerna följt henne genom livet blev jag ännu mer sugen på att läsa serien.

Eftersom jag vill dela med mig av bra saker finns från och med idag en direktlänk till Bokcirkeln i P1 här i bloggens högerkant: 'Inspirerande om böcker'.

Gå in och lyssna, berätta gärna sedan vad du tycker. När jag hittar något annat som inspirerar om böcker så lägger jag in det. Tipsa gärna! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar