fredag 11 september 2009

Vilar i stunden

Ibland händer något som för en att stanna upp, fundera, reflektera, omvärdera något. Man reagerar med känslor, ja kanske riktigt starka känslor till och med.
Sedan när allt har lagt sig så kan man ta det lugnt igen.
Nu med en klarsyn som man inte kunde haft från början.
Hur gärna man än önskar sig den.
-
När man gått genom händelserna i tankarna så slutligen kommer lugnet:
-
Vilar i stunden.
-
Så har denna veckan varit för mig. Som en bergodalbana med händelser, minnen och känslor. För mig själv i jobbet och privat och för nära kära. Så nu vilar jag på toppen med vacker utsikt. Påmindes om vikten av NUet, vänskap och egna medvetna val.
-
Bilden: Med den vackra handflätade grinden i köksträdgården på Läckö Slott som fin bild att vila ögonen på. Vänerns ljumma vatten bakom, vänner med sig, solen skiner och det är varmt och skönt. Låna gärna bilden för dina lugna stunder när du vill vila.

2 kommentarer:

  1. sånt här behöver jag bli påmind om. Du är bra på att få mig att tänka på bra saker,
    kram och kul att du hälsade på i min nya blogg!

    SvaraRadera
  2. Hej Ida,

    Härligt att höra att det jag skriver betyder något bra för dig! Ofta lyssnar jag på dina sånger när jag skriver så vi skapar med hjälp av varandra :-)
    Kram Maria

    SvaraRadera