onsdag 23 september 2009

Allt om Bokmässan är igång!

Ja, på torsdag öppnar årets Bok & Bibliotek dörrarna på Svenska mässan i Göteborg. Varje år ser jag och många med mig fram till att uppleva denna mässa! En ljusglimt i höstmörkret. I år öppnas möjligheter för att dela upplevelsen med många fler som inte ens befinner sig i Göteborg.
-
För nu är det möjligt att följa med i bokmässan på ett helt nytt sätt, med sajten Allt om bokmässan. Sajten blir en samlingsplats för det digitala kommunikationsflöde så kallat "sociala medieflöde" som skrivs kring Bokmässan. Inititiativet är taget av människor i och kring bokbranschen, inte av Bokmässans personal men gillas av dem ändå enligt sajttexten. :-) Ja, det tror jag det, en sajt full av bokälskare som delar med sig!
-
Gå med i Facebookgruppen också för att läsa om dem som startat sajten, ta del av interaktiva diskussionstrådar om sajten och om bokmässan.
-
För att få med dina inlägg när du skriver med anknytning till Bokmässan:

Läs mer på sajten som jag ser fram till att använda på mina besök och aktiviteter på Bok och biblioteksmässan 2009!
-
På fredag kl 12.00 och på lördag kl 14.00 är jag inbjuden till Get to know us Swedens monter F02:37 på 2:a våningen för att tala om Vad skiljer sig? mellan 80talister och andra på arbetsmarknaden. Med glimten i ögat såklart! Facebookgrupp för gtkus på bokmässan.
-
På fredag kl 15.00 håller vi en EQuiztävling i Kultur & Näringslivs monter. (mer info kommer om denna).
-

Vi ses på Bok & Bibliotek eller på Allt om bokmässan.se :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar