lördag 23 maj 2009

Bloggande Maria på MIKU fick Diplom av Maud Olofsson!

Ja, vilken rolig överraskning! Jag har givits förtroendet att vara Ambassadör för kvinnors företagande i Sverige 2008 - 2009. I onsdags den 20 maj var jag tillsammans med hundratals ambassadörer och projektledare i Stockholm på Ambassadörsträff med Tillväxtverket.

På nätet har vi portalen Ambassaden där vi presenterar oss, redovisar besök på skolor mm och där kan vi också blogga. Det är den första webbplats från ett statligt verk där innehållet skapas av andra än de anställda. Vi skapar innehållet tillsammans. Vilket jag har gjort sedan augusti då Ambassaden öppnades. För mitt engagemang fick jag diplom av Maud Olofsson, Näringsminister och vice statsminister från Näringsdepartementet och Tillväxtverket.


"Maria bloggar om företagande, ambassadörsbesök och peppar andra ambassadörer samt inspirerar läsarna". Jag berättade vad vi gör i MIKU och fick härliga uppmuntrande applåder :-)


Jag och Maud Olofsson tillsammans med Åsa Lövgren/Swedish Taste och Carina Sundqvist/Inspirationsbyrån i Göteborg. Åsa och Carina är också Ambassadörer i Västra Götaland.
.
Särskilt glad och stolt blev jag över att de lyfte fram att jag delar med mig av min kunskap och peppar andra. Utmärkelsen kommer att pryda väggen på kontoret. :-)
.
Projektet är en del av regeringens satsning på kvinnors företagande och handlar mest om attitydförändringarbete. En Ambassadör för kvinnors företagande ställer upp ideellt och sprider kunskap om vad företagande innebär, är förebild och inspirerar genom att berätta om sin egen företagsresa. Målgrupp är alla som behöver förändra sin attityd till företagande. Praktiskt så besöker vi skolor och nätverk vid minst fyra gånger/år, samt deltar i samhällsdebatten och i media.
.
Tack Carina Sundqvist för fina foton.

9 kommentarer:

  1. Grattis Maria och keep up the good work! Sommarkramar från Lina

    SvaraRadera
  2. Stort Grattis även från vännen i Stockholm! Kramar Caroline

    SvaraRadera
  3. Grattis!!! Kram Bodil

    SvaraRadera
  4. Grattis kära du, du är ju bara bäst! Din stolta dotter

    SvaraRadera
  5. Vad kul! Det är du 1000 gånger värd! Grattis från Leif

    SvaraRadera
  6. Grattis! Vad roligt med den sortens "erkännande"! Fast vi som känner dig visste u redan. ;)
    Stooooor kram!

    SvaraRadera
  7. Grattis! Du är grym!!!

    SvaraRadera
  8. GRATTIS Maria! Vi är stolta över Dig!
    Lycka till!
    Kramar!
    Tina o Sven-Erik

    SvaraRadera