fredag 20 mars 2009

Vårdagsjämning med sol

Ja, idag är det vårdagsjämning, solen skiner och våren är här!

Jag tar en kaffepaus i färdigställandet av KURAGE med temat kommunikation i mingel och nätverkande, se föregående inlägg. Tänker på gårdagen när jag och Henna skaffade oss en händelserik dag. Arbetsmöte utomhus i vackra Slottskogen med uppdateringar, avbrott för en trevlig klubblunch på Villa Belparc med nya möten och god mat, sedan lyfte vi strategier och visioner i solen. Abstrakt reflekterande blandades med konkreta förslag på erbjudanden för ett roligare arbetsliv. Ständig utveckling genom utmaningar.

Därefter snabba ryck med spårvagnen till Svenska mässan, där TURmässan pågår och möte med Carl på Tänk och VD´n för stor anläggning uppåt i landet som kan bli eventuella samarbetspartners för MIKU och Tänks gemensamma koncept Konflikter på jobbet.

Dagen avrundades med konfliktlösningskurs på Drivhuset där Carl och Gustav från Tänk framhöll att vi kan sitta och bara DUGA. Skön känsla!

Kvällen avslutade jag hos min son Robin som fyllde 22 år, hans flickvän Camilla och pusskalas med mitt barnbarn. Livet, jag säger bara, det är livet!

2 kommentarer:

  1. Snart vill jag fika. Bra fråga!!!

    En förmiddag i början av nästa vecka kanske?

    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Ja, det ska bli mysigt och peppigt! Vi ses på onsdag! :-)
    Kram Maria

    SvaraRadera