onsdag 11 februari 2009

Försmak av alla hjärtans dag

Ja, på lördag är det alla hjärtans dag igen. Något att bry sig om? Även om man kan tycka att det är ett kommersiellt påhitt så gillar jag idén med en särskild dag för kärlek. Romantisk som jag är. :-)

Varför inte hitta på något tillsammans med någon eller några? Det behöver inte kosta så mycket pengar. Att göra något som man verkligen vill, prata med varandra, göra något kul ihop, gå en lång promenad, baka scones, göra smoothies, mysa på bio, lyssna på svaren när man har frågat hur den andre vill ha sin dag- bekräfta varandra- ja ha en go dag ihop helt enkelt.

Jag och Janne har varit ihop i 25 år nu och jag undrar vad han vill göra på lördag.

Hur firar du alla hjärtans dag? Kommentera gärna!

3 kommentarer:

  1. Inte alls! Har ingen att älska, eller som älskar mig. Har aldrig haft. Jag älskar inte ens mig själv. Alla hjärtans dag är bara ett slag i ansiktet på mig. :(

    SvaraRadera
  2. A Maria jag jobbar på lördag! Till 19, men efter det tänkte jag bjuda ut min pojkvän, alternativt laga en god middag hemma=)

    SvaraRadera
  3. Hej och tack för kommentarerna,

    C: Tuffa ord! Om du inte älskar någon så kanske du gillar något? Som att fota? Jag såg dina fina foton i din blogg. :-)

    D: Ja, entreprenörens lördag är som varje dag eller hur? ;-)

    Nu har jag lagt till länken till den fina bilden! Och passade på att länka till min matblogg med ett hjärtligt recept på hallonsmoothie :-)Mer kommer på lördag!

    SvaraRadera