måndag 12 januari 2009

MIKU i media

Sedan hade Maria laddat med poänger som lockade till självreflektion plus bjöd på chanser att bli lite mer bekanta med de andra närvarande.

Ja, så skriver Mensa västs ordf. Anneli Holm i Mensas magasin. Anledningen är att jag föreläste om kommunikation hos dem i höstas. Nu är vi med i deras magasin, vilket glädjer oss. På bilden står jag med Björn Liljeqvist, föreläsare och författare på BrainGain som föreläste om snabbläsning. Hans bok om läs- och minnesträning är inspirerande läsning för många fler än studenter.

Inför januaristart med jobb och studier tipsar Sveriges största nätverksplats för kvinnliga företagare Driftig.nu om några medlemmars nyårslöften och företagande. Driftig.nu drivs av Sofia Bergenstjerna och Frida Haavisto på Beautiful Business och sidan besöks varje vecka av 15 000 personer. Jag är en av medlemmarna som berättar om tillbakablickar och framtidsvisioner. Läs mer om Sofia och Frida.

Inför julen 2008 tipsade Sveriges största karriärcommunity Shortcut sina 70 000 medlemmar på sin sprillans nya blogg om mina tips från coachen för en lugnare jul. Vi är glada över förtroendet och hoppas att medlemmarna skapade sin egen lugna jul precis så som de ville ha den.

I Kungälv kommuns nyhetsbrev Vision oktober intervjuades jag om mitt uppdrag som Ambassadör för kvinnors företagande i Sverige 2008-2009 med Nutek på uppdrag av regeringen. Under 2009 kommer jag att berätta om mitt företagande vid fler tillfällen.

(Bild: Patrik Petroff)

4 kommentarer:

  1. Vilken fin bild på er!
    Nu har jag också skaffat en företagsblogg :p Du får gärna ändra länken till min nya blogg i stället.
    MVH Linda

    SvaraRadera
  2. hej igen.. jag har en liten fråga, hur har du fått in formuläret där man kan anmäla sig till ditt nyhetsbrev?
    kram linda

    SvaraRadera
  3. Hej Linda,
    Det formuläret har jag gjort i nyhetsbrevsprogrammet. Vi kan höras så kan jag hjälpa dig om du vill.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Åh, nu fixade jag det också :) men, jag kan inte hitta min nya blogg i din blogglista?
    kram

    SvaraRadera