söndag 28 december 2008

Nyårslöften i Driftig enkät

Idag svarade jag på en nyårsenkät på Driftig.nu. Dessa svar landade jag i efter en stunds reflektion:

1. Vad blir ditt jobbnyårslöfte för 2009?

År 2009 kommer jag att arbeta färdigt flera påbörjade affärsidéer. Både själv med Henna i MIKU och med andra samarbetspartners där vi gemensamt arbetat fram spännande koncept. Utvecklingsprocessen tar längre tid än tänkt, så nästa år vill jag sjösätta konkreta erbjudanden till kunder i större omfattning än under 2008.

Och varför?

Tre saker:
För att det är roligt att arbeta nära kunder, det händer alltid nya saker.
Testa om idéerna håller i mötet med kunder, märka vad som behöver justeras.
Få inkomster in i företaget, för att kunna fortsätta växa i vår tillväxtvision.


2. Vad var viktigast under ditt företagsår 2008?

Att jag tog mig själv på större allvar. I början av 2008 tog jag ett stort beslut. Ett steg åt sidan från en framgångsrik väg för att utmana mig själv genom studier i konfliktlösning. medan jag arbetade med mig själv var det som en handmixer rakt i huvudet och därefter en flaskborste för att rensa upp. Ut på andra sidan kom en mer sann människa fram. I processen och lärandet träffade jag Henna som nu är en del av MIKU. Jag flyttade kontoret från Kungälv. Medan ett mer tydligt MIKU växte fram vann vi en stor upphandling och har nu nya coachklienter. Vi skapade ett nyhetsbrev "KURAGE i din inkorg" som blivit poppis och nu i slutet av 2008 en företagsblogg.

3. Vad är du bra på i ditt företag?

Se visionärt framåt och utveckla strategier för framtiden MIKU. Sätta upp långsiktiga mål och arbeta i den riktning som vi själv satt upp. Våga tro på mig själv. Ta ansvar och lyssna på andra. Tro andra om gott och vara generös. Nätverka och mingla, ja helt enkelt sådant jag tycker om!

Vad är dina egna nyårslöften?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar